Griet De Geyter

Sopraan

Sopraan Griet De Geyter behaalde de diploma's meester in de muziek – opties zang en blokfluit aan het Lemmensinstituut te Leuven. Nadien studeerde ze aan De Nieuwe Opera Academie te Den Haag en Amsterdam, waarna ze de Ruim Baan voor Talent-beurs kreeg om zich verder te ontplooien. Ze vervolmaakte zich bij Jard van Nes.

Reeds snel werd duidelijk dat haar soepele sopraanstem zich thuis voelt in vele stijlen en genres, van renaissance tot hedendaagse muziek, van opera en operette tot oratorium en lied. Zo concerteerde Griet als soliste onder leiding van o.a. R. Egarr, J. Vermunt, O.Tausk, K.Bikkembergs, N.Manfield, en E. Saveniers in o.a. Johannespassie, Hohe Messe, Messiah, Krönungsmesse, Peer Gynt, Elias, Die Schöpfung, het Stabat Mater van Pergolesi. Op de operascène vertolkte ze Suzanna (Mozart-Le nozze di Figaro), Lauretta (Puccini-Gianni Schicchi), Tytania (Britten-A Midsummer Night's Dream), Eurydice (Offenbach-Orphée aux Enfers), Papagena (Mozart-Die Zauberflöte), Euridice en Amor (Gluck-Orfeo ed Euridice), Oberto (Händel-Alcina), Mabel (Gilbert&Sullivan-Pirates of Penzance) en Lucy (Menotti-The Telephone). Masterclasses bij ondermeer Jard van Nes, Rudolf Jansen, Julius Drake, François Le Roux, Petteri Salomaa en Françoise Pollet wezen haar de weg naar het lied waardoor ze reeds vele malen te horen was op liedrecitals in binnen- en buitenland met vooral Duitse en Franse liederen.

Griet zingt op regelmatige basis bij gerenommeerde ensembles als Huelgas, Collegium Vocale, Zefiro Torna en de Nederlandse Bachvereniging en is de vaste sopraan van vocaal kwartet Bl!ndman[vox] en van ensemble Sarada.

"